Bu Blogda Ara

7 Şubat 2012 Salı

egosentrik midir komunist sentrik misin sen kimsin sen

evdelki amerikali eleman dedi ki siz turkler dedi cok toplumcu takiliyor paylasiyorsunuz dedi biz de ise birisi sana yemeginden ikram etse dusunursun dedi bu adam benden ne isteyecek diye dedi. Simdi ben de dedim ki dogru diyosun senden de belli zaten hicbir seyini paylasmion dedim sictigim herifi dedim (bunlari icimden dedim tabi) sonra dedim ki bu ikisinin arasini bulmak gerek bence. Mesela turkiye de her bireye sahsa ayri bir insan gorusleri olan temsil hakki olan soz soyleme hakki olan biri olarak bakilmadigi icin koyun gibi otoriteler ne derse ona boynumuz kildan ince dioz. Halbusi nerden baksan egitim sisteminden basla yonetime kadar her tarafi bok goturmuyor mu soruyorum. Hangi birimiz ilk orta ve lise okullarinda hocaya karsi cikip tartisabildiniz boyle elin ayagin sinirden titremeden. Bi arkadasim anlatti. dedi ki adana da orta okul da iken teneffuste bir kiz bunu hic yoktan hocaya sikayet etmis. Cocugun haberi yok sikayetten. Hoca sinifa girer girmez. Yanina elemani cagirmis ve tokati yapistirmis. Tabii bizim eleman sokta noluo sictiim manyak mi bu herif demis. Sonra hocaya sorabilmis yuzunde 5 parmagin izi oldugu halde noldu demis ya niye vuruon durduk yyere sadist misin. bizim kisi bunun cevab vermemsine cok pis icerlemis ve gozluklerini cikarmis bi de boyle dov gozluksuz dov lan erkeksen ha demis
eleman sinirden sapitmis yani ne dedigini bilmiyor.  Hoca gitmis bunu bi de gozluksuz dovmus vallaa bak. Tam komedi. Halbu ki mesele cocugun kiza teneffuste kenara cekil de gecelim demesi imis. Bizim kisi bunu anlatinca yarildik gulmekten ozellikle bi gozluksuz dov deyip guya hocaya tepkisini belli edecekken bi daha dayak yimesi pek enteresan olmus.


Velhasil kelam boyle bir egitim sisteminden ne nevi sahsina munhasir bir dusunur cikar ne bilim adami ne orjinal bi tip cikar. Ortada hep cakma kolpa tipler birbirinin ayni muhabbeti yapan yasli amcalar; hayatta ne halt yedigini bilmeyen meymenetsiz karaktersiz koyun muhafazakar sunsukler yiyip icip yatmayi herkese calim atmak sanan eblehler

Peki cozum neydi bence amerikalinin dedigi gibi birazda birey sahis olmanin sinirlarini acmali
insanlara sacma sapan konussa bile aile de okulda ve toplumda soz verilmeli/ insanlar tartismali konusmali tesvik edilmeli. sunsuk koyun basi onde bi gevurla karsilasinca eli ayagina dolasan tipler deil de kendine guvenen ne yaptigini bilen sozunun arkasinda karsi cikabilen insanlar gerek. Yoksa bi halt olcagi yok gudulmeye devam efenmim.

MELİH SEVER..






1 yorum:

  1. her nekadar bu yazının altında ugur karadeniz yazsada yazı sevgili dostum melih severe aittir. tespitlerine katılmakla birlikte amerikalı değil ama aslen kırsehirli olan ev arkadasım ömer faruk kılıça sevgilerimi sunuyor yazılarını blogta paylasmasını sabırsızlıkla beklıyorum..

    YanıtlaSil